viernes, noviembre 18, 2005

Pere Casaldàliga


"El que em fa a mi no és el que tinc, el que em fa és el que sóc, el que estimo, les raons de la meva vida... El que dono és el que em fa, no el que tinc. Quan més dono, més tinc perquè sóc més. Quan més tinc i menys dono, tinc menys perquè sóc menys"... Aquestes paraules em semblen plenes de sentit quan les escolto en aquest ambient (a Sao Felix do Araguaia, Brasil), però que em sonen utòpiques si m'imagino a Barcelona (diu el periodista que l'entrevista)
"Jo no vull dir que tothom sigui frare. El que passa és que la gent actua com si digués: jo no sóc jo, sóc les meves coses. Per alguns, primer són les seves coses i després ells. Jo sóc només un penja-robes de coses... Em sembla que la humanitat s'està frivolitzant molt. El consumisme consumeix la dignitat humana"
Extret del llibre: Descalç sobre la terra vermella. Vida del bisbe Pere Casaldàliga. Escrit per en Francesc Escribano.

Aquí us deixem el text que vam llegir l'últim dia a Cor Obert. Pels que no vau venir: vam explicar una mica la vida de Pere Casaldàliga, un capellà català que és bisbe al Brasil. A partir d'ara, cada setmana, parlarem d'un personatge important que ha donat part de la seva vida pels altres, o per construir la història, o per algun dret... Els personatges els vam repartir entre les persones que van venir dissabte, però encara queden personatges per aquells que no vau venir. Aquells que no tingueu personatge, demaneu-nos un diumenge.

Doncs res més, ens veiem diumenge a les 11:00 a la porta del cole. Sigueu puntuals!!!

Petons

Els monis

1 comentario:

Anónimo dijo...

mmmh... quina manera de veure la vida més interessant! Però com diu el periodista, costa de viure així en aquesta societat... Demà demanaré el meu personatge ^^

gemm *fi de la primera part: madrid 0 - barça 1, yeaah!*